Gadżety reklamowe w budowaniu lojalności klienta

Mimo wielu różnic osobowościowych i kulturowych, spora większość ludzi przejawia podobne cechy odnoszące się do prezentów. Bardzo trudno jest odkryć człowieka, który byłby niezadowolony z faktu, że został obdarowany jakimś przedmiotem. Tę cechę wykorzystuje się także w marketingu poprzez oferowanie klientom gratisów czy bezpłatnych próbek. Szczególne miejsce w takim sposobie zdobywania przychylności nabywców zajmują gadżety reklamowe. Są one lubiane przez wszystkich, ponieważ obejmują w większości bardzo ładne i głównie praktyczne przedmioty, które de fakto przydają się w powszechnym życiu. Przykładem mogą być kubki reklamowe z nadrukiem, których niektóre chłopcy i dziewczęta posiadają całą kolekcję. Kolorowe kubki już dawno wyparły łatwe szklanki i stanowią ulubiony przedmiot normalnego użytku. Obdarowanie klienta darmowym gadżetem, takim jak brelok reklamowy wzbudza w nim satysfakcję, która przyczynia się do pozytywnego postrzegania danej firmy i przywiązania się do niej. Drobny przedmiot opatrzony logiem firmy to idealny nośnik promocji, bo wszak przykładowy brelok przymocowany do kluczy będzie widziany przez inne chłopcy i dziewczęta z otoczenia noszącego go klienta. Ta prosta metoda promocji powinno się do najskuteczniejszych form poprawy albo wzmocnienia wizerunku firmy. Wszyscy ludzie po prostu kochają prezenty i nic nie wskazuje, że kiedykolwiek się to zmieni. Co ciekawe, bezpłatny gadżet wywołuje większe zazwyczaj zadowolenie u kontrahentów niż np. większa ilość towaru za tą samą cenę. Dlatego należy pomyśleć o gadżetach, takich jak breloki, długopisy, notesy z logo albo inne przedmioty codziennego użytku.

Więcej: Odblaski reklamowe.